У 2019 році «Датагруп» збільшила доходи на 8 % – до 1 474 млн грн. Зростання EBITDA склало 21 %, при цьому маржинальність EBITDA досягла 31 %. До бюджетів усіх рівнів перераховано 309 млн грн.
«Фінансові показники «Датагруп» у 2019 році демонстрували позитивну динаміку завдяки успішно проведеній трансформації та завершенню автоматизації більшості процесів усередині компанії. Все це слугувало потужним поштовхом до подальшого поліпшення клієнтського сервісу, діджиталізації послуг нашої компанії та зміцненню позицій на ринку України», – коментує СЕО «Датагруп» Михайло Шелемба.
Важливим етапом у розвитку «Датагруп» стало завершення проєкту з автоматизації бізнес-процесів на платформі Creatio та виведення на ринок нової лінійки послуг у галузі кібербезпеки. При цьому компанія запровадила масштабний проєкт із модернізації мережі та інвестувала в нові сервіси.
«У цьому році український бізнес, як і країна загалом, зіткнулися з новим викликом – пандемією коронавірусу. За таких умов компанії, як ніколи, повинні бути гнучкими та миттєво реагувати на всі зовнішні зміни. Ми протягом перших двох днів загальнонаціонального карантину перевели 43 % співробітників на віддалену роботу і продовжили працювати ефективно, адже ми є частиною критичної інфраструктури країни.
Також ми вирішили підтримати середній та малий бізнес у цей непростий час і запровадили загальноукраїнський проєкт RAZOM. Якісний зв'язок і бездоганний сервіс завжди були ключовими пріоритетами нашої роботи, але зараз бізнес повинен робити ще більше, щоб підтримати економіку та країну. У межах проєкту RAZOM наші фахівці створили онлайн-майданчик, на якому представлено каталог компаній та зібрані пропозиції від локальних підприємців, що продовжують працювати. Завданням проєкту є підтримка середнього та малого бізнесу, збільшення кількості замовлень для бізнесів, що працюють в українських містах. Ми хочемо допомогти середньому та малому підприємцю знайти нових клієнтів у своєму місті, а нашим роздрібним клієнтам – підтримати свого локального підприємця, при цьому отримавши хорошу знижку. Ми плануємо інвестувати в підтримку цієї ініціативи близько 2 млн грн. Частина цих коштів буде спрямована на таргетовану рекламу, яка допоможе залучити замовників для бізнесу саме там, де компанії працюють», – підкреслив Михайло Шелемба, СЕО «Датагруп».
Зростання доходів за сегментами
Зростання доходів за основними сегментами становило: B2C – 10 %, SMB – 21 %, B2B – 17 %.
«Датагруп» продовжує впевнено лідирувати в сегменті B2B.
Основними факторами зростання в цьому сегменті стали: залучення нових великих клієнтів, продаж VAS-послуг (Value-Added Services), у тому числі послуг із кібербезпеки наявним клієнтам, а також безперервне розширення B2B-сервісів. При цьому тренд зростання триває за рахунок продажу основних послуг (канали передачі даних і доступ до мережі Інтернет, у тому числі через супутникові канали).
«Ми розуміємо потреби бізнесу і держави щодо підключення нових установ, у тому числі й об'єктів критичної інфраструктури, підтримуємо високі стандарти клієнтського сервісу. У режимі 24/7/365 наших клієнтів обслуговують 700 кваліфікованих технічних фахівців, а також є персонал із технічної допомоги для особливо вимогливих клієнтів. Крім того, ми пропонуємо різні рівні SLA відповідно до завдань замовника», – підкреслив Михайло Шелемба, СЕО «Датагруп».
Доходи компанії в сегменті SMB також демонструють хороше зростання (21 %). Збільшився як продаж основних послуг (інтернет, телефонія), так і продаж додаткових сервісів (захист від DDoS-атак, хмарні сервіси, віртуальна АТС).
За послугою надання доступу до мережі Інтернет у сегменті B2C спостерігається стійке зростання кількості клієнтів, які переходять на більш дорогі та високошвидкісні тарифні плани. На кінець року в базі компанії частка таких абонентів становить 40 %. При цьому середній дохід від абонента (ARPU) становить 104 грн. Також зростає кількість абонентів, які купують пакет послуг «Інтернет + ТВ», за рахунок цікавого розважального контенту і привабливої вартості.
Фокус на кібербезпеку та поліпшення клієнтського сервісу
У 2019 році компанія «Датагруп» ще раз підтвердила відповідність міжнародним стандартам сертифікації ISO/IEC 27001 та статус однієї з найбільш інформаційно захищених компаній України. Компанія почала пропонувати клієнтам пакет послуг DataProtect, у межах якого клієнти можуть отримувати різні сервіси в галузі кібербезпеки:
- захищений вузол інтернет-доступу;
- SOC (Security Operations Center);
- захист від DDoS-атак;
- захист веб-додатків;
- захист електронної пошти;
- захист каналів передачі даних;
- захист телефонії;
- аудит інфраструктури;
- аутсорсинг систем інформаційної безпеки;
- сканування на вразливості;
- тестування на проникнення.
У червні 2019 року «Датагруп» завершила реалізацію проєкту з впровадження платформи bpm'online на базі продуктів Creatio. Завдяки цьому проєкту вдалося автоматизувати всі етапи роботи з корпоративними клієнтами на базі об'єднаної IT-платформи – управління взаємодією з клієнтами (CRM), поліпшення технічного супроводу продажів (NTS) та обслуговування клієнтів (Service Desk). У результаті компанія істотно скоротила час обробки клієнтських запитів, включення сервісів і розв’язання аварійних звернень.
Міжнародні стандарти ведення бізнесу
«Датагруп» послідовно впроваджує кращі міжнародні практики ведення бізнесу. На початку цього року компанія приєдналася до Всеукраїнської мережі доброчесності та комплаєнса (UNIC).
«Ніщо не має більшого значення для успіху компанії, ніж етичні цінності та принцип доброчесності ведення бізнесу. Створення корпоративної культури, що відповідає принципам відкритості, прозорості та доброчесності, передбачає участь кожного співробітника, партнера та клієнта компанії, їхню спільну роботу з єдиною метою – «зробити правильні речі правильно», – коментує Михайло Шелемба, СЕО «Датагруп».
Також «Датагруп» приєдналася до Міжнародної комплаєнс-асоціації (International Compliance Association (ICA), штаб-квартира якої розташована у Великій Британії. Членство в асоціації демонструє прихильність компанії до високих стандартів практик та етичної поведінки, а також підтверджує міжнародну репутацію «Датагруп» як відповідального оператора телекомунікаційних послуг..
Роботодавець року та соціально відповідальна компанія
У 2019 році «Датагруп» увійшла до топ-20 кращих роботодавців України за версією журналу «Бізнес». Сильні сторони «Датагруп» як роботодавця – це стабільність, відкритість, чесність, соціальний захист співробітників, надання можливостей для розвитку та навчання. У компанії запроваджено спортивно-благодійний проєкт DataHeart, який надихнув співробітників зробити спорт частиною їхнього життя та згуртував їх навколо благодійності. За кожне зареєстроване тренування співробітника компанія перераховує кошти на благодійність – ці гроші спрямовуються на фінансування операцій на серці для діточок із тих сімей, які не можуть оплатити їх самостійно. У межах цього проєкту у 2019 році вже успішно здійснено 7 операцій на серці дітям та перераховано 714 тис. грн допомоги. Спорт став невід'ємною частиною життя для більш ніж 400 співробітників компанії.
Довідка про компанію:
«Датагруп» – всеукраїнський оператор зв'язку для бізнесу та дому, лідер у сегментах передачі даних, міжнародного транзиту трафіка та супутникового зв'язку. Також компанія посідає лідируючі позиції на ринку телекомунікацій для великого бізнесу – 93 % українських банків є клієнтами «Датагруп». Компанія забезпечує підключення до інтернету, надає послуги телефонії, телебачення та відеоспостереження, а також хмарний сервіс від Microsoft і комплекс послуг у галузі кібербезпеки – DataProtect. Менеджмент інформаційної безпеки компанії відповідає найвищим міжнародним стандартам, що підтверджено сертифікатом ISO 27001:2013.