Доходи компанії «Датагруп» збільшилися в 2018 році на 18 %. При цьому показник EBITDA виріс на 24 %. Маржа EBITDA продовжує зростати і досягла показника 27,9 %. До бюджетів усіх рівнів перераховано понад 238 млн грн податків. Капітальні інвестиції в розвиток мережі склали понад 225 млн грн.
Значним фактором для розвитку компанії стало суттєве зниження кредитної заборгованості в 2018 році. Зараз борг перед банками становить менше 1х показника EBITDA, хоча ще в 2016 році був на рівні 2.8х EBITDA. «Досягнутий рівень кредитної заборгованості дає нам можливість у необхідний момент залучати додаткові ресурси для реалізації нових проектів та розвитку компанії», – коментує Михайло Шелемба.
Цифри, сегменти ринку, подробиці
Доходи компанії в сегменті B2C збільшилися на 19 %, SMB – на 23 %, B2B – на 27 %.
«Компанія є лідером сегмента B2B протягом багатьох років. Ми робимо значний акцент на гнучкості при формуванні індивідуальної пропозиції під потреби клієнта, комбінації класичних телеком-послуг та VAS (value added services), а також на високому рівні SLA для наших клієнтів», – каже Михайло Шелемба.
Зростання кількості абонентів SMB у 2018 році склало 9,3 %. Водночас ринок, за оцінками експертів компанії, виріс лише на 3-4 % (за кількістю клієнтів). Доходи компанії в сегменті демонструють хороше зростання (+23,2 %). Збільшився як продаж основних послуг (інтернет, IP-телефонія), так і продаж додаткових послуг, таких як хмарні сервіси.
«У сегменті B2C ми спостерігаємо перехід клієнтів на більш дорогі й високошвидкісні тарифні плани», – зазначає Михайло Шелемба. Наприклад, у 2016 році близько 40 % клієнтів «Датагруп» користувалися низькошвидкісними тарифними планами з малою абонентською платою, а зараз таких клієнтів тільки 5 %. Така динаміка обумовлена зростанням споживання розважального контенту через інтернет: YouTube, соцмережі, OTT TV тощо. Як наслідок: показник ARPU послуги інтернет у цьому сегменті збільшився на 29 % (значення 2018 року до показника 2017 року), що значно випереджає ринок.
Фундамент зростання
Компанія «Датагруп» продовжує масштабну трансформацію і ребрендинг. Розроблено та успішно впроваджено новий фірмовий стиль, оновлено логотип, здійснено перехід на єдину торгову марку «Датагруп» для клієнтів – як фізичних, так і юридичних осіб. Запущено новий корпоративний сайт компанії, який став універсальним каналом комунікацій для всіх аудиторій (B2C, SMB, B2B, C2C).
«Якщо раніше це був сайт-візитівка, то зараз він став таким, що продає. Наприклад, у сегменті B2C ми отримали від нього дуже хорошу конверсію – близько 36 %. Також ми стали отримувати заявки через сайт і від абонентів – юридичних осіб. І це лише за півроку», – коментує Михайло Шелемба.
У грудні 2018 року «Датагруп» отримала сертифікат ISO 27001. «Це значуще досягнення для компанії. Отриманий сертифікат відповідності підтверджує, що організована в компанії система управління інформаційною безпекою (СУІБ) відповідає всім вимогам міжнародного стандарту ISO/IEC 27001:2013. Іншими словами, «Датагруп» входить до пулу найбільш інформаційно захищених компаній України», – зазначає Михайло Шелемба. Сертифікат підтверджує відповідність найвищим світовим стандартам у наступних сферах діяльності: управління інформаційними активами з питань надання клієнтам хмарних сервісів, надання доступу до мережі Інтернет та каналів зв'язку, надання послуг контакт-центру, розробки та підтримки програмного забезпечення. Компанія і надалі розвиватиме безпеку як послугу, а вже сьогодні «Датагруп» пропонує різноманітні сервіси для організації системи безпеки як зовнішньої, так і внутрішньої інфраструктури.
«Датагруп» продовжує інвестувати в нові послуги і сервіси. У 2016 році компанія почала впроваджувати хмарні сервіси і перевела на них усіх своїх співробітників (близько 2000 осіб). У 2018 році в компанії запровадили електронний документообіг у системі M.E.Doc зі своїми бізнес-абонентами. Відтепер клієнти можуть значно прискорити процес обміну інформацією з компанією і зменшити витрати на доставку друкованих примірників. Також «Датагруп» є silver-партнером Microsoft і надає повний пакет хмарних сервісів від цієї компанії. Компанія інвестувала близько 10 мільйонів гривень у найкраще на світовому ринку рішення із захисту онлайн-бізнесу від DDos-атак.
Цифровізація країни: колаборація з великим бізнесом
«Датагруп» продовжує співпрацювати з органами місцевого самоврядування в значущих соціальних проектах, використовуючи своє лідерство в сегментах передачі даних, міжнародного транзиту трафіка та свій статус єдиної компанії в Україні, яка забезпечує зв'язок у віддалених локаціях завдяки супутниковим технологіям. Серед найбільш значущих проектів на особливу увагу заслуговують «Електронна медицина» та «Безпечне місто».
У 2018 році «Датагруп» розпочала співпрацю з Асоціацією об'єднаних територіальних громад з метою впровадження інновацій у селах. За підсумками року, голова асоціації Олександр Корінний висловив подяку представникам компанії «Датагруп» за активну участь у розвитку місцевого самоврядування в Україні та створення кращих умов проживання в громадах завдяки впровадженню сучасних технологій.
На сьогодні за допомогою супутникового інтернету підключено 147 сільських шкіл та 350 медичних установ у районних центрах.